وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی
   
|وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
امروز يك شنبه 30 اردیبهشت 1403
    قبول دعاوی حقوقی سوالات حقوقی مشاوره تلفنی امور موکلین صفحه اصلی
کانال رسمی سایت حقوقی خوشیاران در تلگرام
صفحه اصلی Google
خبرگزاری میزان
کانون ملی وکلا
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
مأوی
سازمان پزشکی قانونی کشور
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
آدرس و تلفن دفاتر خدمات قضائی
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
سازمان قضایی نیروهای مسلح
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
سامانه ملی قوانین و مقررات
اداره کل ثبت احوال استان تهران
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
آدرس دفتر وکالت
تهران، ضلع غربی چهارراه ولیعصر، خ برادران مظفر (صبای شمالی)، ساختمان صبا، پلاک ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩ پذیرش : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 21 :شماره های تماس 09122208184
دفاتر ثبت اسناد و املاک
جستجوی سردفتران
سایت موسسه حقوقی رضا خوشیاران
جدیدترین مصوبات قانونی و انتشار اخبار حقوقی و مقالات
سردفتران ازدواج و طلاق
جستجوی سردفتران ازدواج و طلاق
خدمات اطلاع رسانی الکترونیک
راهنمای امور مراجعین سازمان ثبت املاک و اسناد کشور
 
  ***کاربر گرامی لطفا برای بازدید از وبسایت از مرورگر فایر فاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید***
رییس جمهور ها چه تحصیلاتی داشتند؟ گزارشی از میزان تحصیلات رییس جمهور های ایران
تاریخ انتشار : 03-06-1391

رییس جمهور ها چه تحصیلاتی داشتند؟ گزارشی از میزان تحصیلات رییس جمهور های ایران

 

رییس جمهور ها چه تحصیلاتی داشتند؟

گزارشی از میزان تحصیلات رییس جمهور های ایران

 
ابوالحسن بنی صدر
 
ابوالحسن بنی صدر تحصیلات دانشگاهی خود را از دانشگاه تهران و در رشته های اقتصاد و حقوق اسلامی آغاز کرد. پس از آن به مدت چهار سال در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی فعالیت داشت. او همچنین نماینده دانشکده حقوق دانشگاه تهران در کنگره جبهه ملی ایران در سال 1341 و مسوول سازمان دانشجویان جبهه ملی در دانشگاه تهران بود. در سال 1342 ایران را به سمت فرانسه ترک کرد. با مدرک دکترای جامعه شناسی اقتصاد از دانشگاه سوربون پاریس فارغ التحصیل شد و در ادامه به تدریس در دانشگاه پرداخت. بنی صدر در اولین انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد و در پنجم بهمن ماه 1358 با 11 میلیون رای، نخستین رییس جمهور بعد از انقلاب اسلامی ایران شد.
 
رقیب های بنی صدر در این انتخابات حسن حبیبی، احمد مدنی، صادق طباطبایی، داریوش فروهر، صادق قطب زاده، کاظم سامی، محمد مکری، حسن غفوری فرد و حسن آیت بودند.    
  
 شهید محمدعلی رجایی
 
محمدعلی رجایی پس از اتمام تحصیلات دوران ابتدایی در 14سالگی از قزوین به تهران آمد و در 17 سالگی به صورت پیمانی در نیروی هوایی استخدام شد.
 
شهید رجایی در سال 1332 دیپلم گرفت. از آنجا که در شهریورماه دیپلم گرفته بود نتوانست در آزمون ورودی دانشگاه آن سال شرکت کند. پس راهی بیجار و مشغول تدریس زبان انگلیسی در مقطع دبیرستان شد. پس از یک سال به تهران بازگشت و در دانشسرای عالی تربیت بدنی معلم، مشغول به تحصیل شد. سپس به دانشسرای عالی رفت. پس از دو سال لیسانس ریاضی گرفت و ضمن تدریس به ادامه تحصیل پرداخت و موفق به اخذ لیسانس شد.
 
او در سال 1339 به استخدام آموزش و پرورش درآمد و معلم ریاضی شد و سپس در مدرسه کمال تهران به تدریس پرداخت. سپس در رشته آمار موفق به اخذ فوق لیسانس شد و با دو تن از دوستانش مدرسه دخترانه رفاه را در تهران تاسیس کرد. در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری از میان هفت نامزد اولیه، چهار نفر مورد گزینش قرار گرفتند و شهید رجایی با حمایت جامعه روحانیت مبارز، حزب جمهوری اسلامی و سازمان مجاهدین (انقلاب اسلامی) با کسب اکثریت آرا دومین رییس جمهور بعد از انقلاب شد.    
 
آیت الله خامنه ای
 
حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای از دوره دبیرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز کرد. سپس از مدرسه جدید وارد حوزه علمیه شد و نزد پدر و دیگر اساتید وقت، ادبیات و مقدمات را خواند. ایشان از 18 سالگی در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرحوم آیت الله العظمی میلانی شروع کرده بودند. در سال 1336 به قصد زیارت عتبات عالیات به نجف اشرف رفتند و درس های خارج مجتهدان حوزه نجف از جمله مرحوم سیدمحسن حکیم، سید محمود شاهرودی، میرزا باقر زنجانی، سیدیحیی یزدی و میرزا حسن بجنوردی شرکت کردند. از سال 1337 تا 1343 در حوزه علمیه قم به تحصیلات عالی در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی، شیخ مرتضی حائری یزدی و علامه طباطبایی استفاده کردند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای به طور رسمی تحصیلات فقه و اصول خود را تا سال 1347 در محضر اساتید حوزه مشهد به ویژه آیت الله میلانی ادامه دادند. از سال 1343 که در مشهد ماندگار شدند و در کنار تحصیل و مراقبت از پدر پیر و بیمار، به تدریس کتب فقه و اصول و معارف دینی به طلاب جوان و دانشجویان پرداختند.
 
در بین سال های 1353- 1350 درس های تفسیر و ایدئولوژی ایشان در سه مسجد« کرامت»، «امام حسن» و «میرزا جعفر» مشهد برگزار می شد.
 
به دنبال شهادت محمدعلی رجایی، دومین رییس جمهور ایران، ایشان در مهرماه 1360 با کسب بیش از 16 میلیون رای به مقام ریاست جمهوری ایران اسلامی برگزیده شدند. همچنین از سال 1364 تا 1368 برای دومین بار به مقام ریاست جمهوری رسیدند. ایشان پس از رحلت حضرت امام خمینی به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران برگزیده شدند
       
 اکبر هاشمی رفسنجانی
 
اکبر هاشمی رفسنجانی در پنج سالگی به مکتب رفت و تا 14 سالگی در مکتب تحصیل کرد. هاشمی در سال 1327 برای تحصیل در حوزه دین به قم رفت. هفت سال دروس سطح را مطالعه و پس از آن دوره خارج را شروع کرد. وی فقه و اصول را در محضر امام خمینی(ره) گذراند و در جلسات درس علامه طباطبایی نیز حاضر می شد.
 
اساتید وی در حوزه علمیه قم آیات سید حسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی(ره) ، سید محمد محقق داماد، محمدرضا گلپایگانی، سیدمحمدکاظم شریعتمداری، عبدالکریم حائری یزدی، شهاب الدین نجفی مرعشی، محمدحسین طباطبایی و حسین علی منتظری بودند. هاشمی رفسنجانی در پنجمین دوره انتخاب ریاست جمهوری شرکت کرد و با اکثریت آرا انتخاب شد. در شهریور 1368 دولت منتخب وی بر اساس قانون اساسی برای نخستین بار بدون نخست وزیر آغاز به کار کرد.
 
او در انتخابات دوره ششم ریاست جمهوری نیز شرکت کرد و در تاریخ 21/3/1372 از میان چهار نامزد با اکثریت آرا برای دومین بار انتخاب شد.    
 
سیدمحمد خاتمی
 
سیدمحمد خاتمی در اردکان یزد متولد شد و تحصیلات ابتدایی و دوره اول متوسطه را در اردکان گذراند. در سال 1340 قبل از اخذ دیپلم جهت تحصیل در علوم و معارف دینی به قم رفت و موفق به اخذ دیپلم متوسطه در رشته طبیعی شد. تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دبیرستان خاتمی در اردکان طی شد. در سال های 41و 42 به مدت چهار سال در حوزه علمیه قم «مقدمات» و «سطح» را خواند و در سال 1344برای تحصیل در رشته فلسفه به دانشکده ادبیات اصفهان رفت و همزمان با آن، سطوح عالیه علوم دینی را در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. 
 
در سال 1347 عضو هیات مدیره انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان شد. خاتمی در سال 1349در دوره کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران پذیرفته شد و به ادامه تحصیل پرداخت و در حالی که که امکان استفاده از بورس تحصیلی دوره دکترا در خارج از کشور از طرف دانشگاه تهران برایش فراهم شده بود، به شهرستان قم بازگشت و چند سال مراحل دروس «خارج»، «فقه و اصول» و دوره عالی فلسفه را در محضر استادانی چون آیات مرتضی حائری یزدی، وحید خراسانی، سید موسی شبیری زنجانی، مرتضی مطهری و عبدالله جوادی آملی سپری کرد. همزمان با این ایام در دروس خصوصی آیت الله شهید مرتضی مطهری پیرامون فلسفه هگل و مارکسیسم و معارف و کلام شرکت می کردند. سال 1358تصدی ریاست مرکز اسلامی هامبورگ به خاتمی سپرده شد. خاتمی در سال 1371به تدریس در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دروس اندیشه سیاسی، فلسفه سیاست و اندیشه سیاسی در اسلام پرداخت. در انتخابات ریاست جمهوری سال1376، خاتمی به عنوان نماینده اصلاح طلبان نامزد شد. رقیب وی علی اکبر ناطق نوری بود، رضا زواره یی و محمد محمدی ری شهری نامزدهای دیگر انتخابات بودند. خاتمی با اختلاف بیش از 13میلیون رای با نفر قبل پیروز شد و با حدود 70 درصد آرا رییس جمهور شد. سیدمحمد خاتمی در سال 1380و انتخابات 18 خرداد ریاست جمهوری نیز شرکت کرد و برای بار دوم رییس جمهور شد. 
    
 محمود احمدی نژاد
 
محمود احمدی نژاد دوران تحصیل خود را تا مقطع پایانی متوسطه در مدرسه های سعدی و دانشمند در تهران گذراند. احمدی نژاد در کنکور سراسری سال 1354 رتبه 132 را آورد و در رشته مهندسی راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت ایران دوره تحصیلات عالی را آغاز کرد. در سال 1365 پس از فارغ التحصیل شدن در مقطع لیسانس، در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1368نیز عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران شد. محمود احمدی نژاد در سال 1376 و همزمان با داشتن سمت استانداری اردبیل و مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی، موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترا در رشته مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل ترافیک شد.
 
وی در موقعیت شهردار تهران در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایران شرکت کرد. در دور اول با کسب 19 درصد آرا پس از اکبر هاشمی رفسنجانی (21درصد) با پنج میلیون و 711 هزار و 696رای، یعنی 500هزار و 241 رای کمتر از اکبر هاشمی رفسنجانی، نفر دوم شد و به دور دوم راه یافت و در 3 تیر 1384 در دور دوم از این دوره با 17میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری، ششمین رییس جمهور ایران بعد از انقلاب اسلامی شد. دوره اول ریاست جمهوری او همزمان با پایان کار دولت نهم در 12 مرداد 1388 پایان یافت. احمدی نژاد در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری با 24 میلیون و 597 هزار رای به عنوان رییس جمهور اعلام شد. 
    
    
     

برچسب ها : ابوالحسن بنی صدر , موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی , تحصیلات رییس جمهور , ز دانشگاه تهران , رشته های اقتصاد و حقوق اسلامی , صادق , شهید محمدعلی رجایی , نیروی هوایی , دانشسرای عالی تربیت بدنی معلم , مدرسه کمال تهران , روحانیت مبارزحزب جمهوری اسلامی , و سازمان مجاهدین (انقلاب اسلامی) , , حسن حبیبی , احمد مدنی , داریوش فروهر , صادق قطب زاده , کاظم سامی , محمد مکری , شیخ مرتضی حائری یزدی , آیت الله العظمی بروجردی , حسن غفوری فرد , آیت الله خامنه ای , حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای , مجتهد , علامه طباطبایی , , آیت الله میلانی , ریاست جمهوری ایران , سید محمد محقق داماد , محمدرضا گلپایگانی , سیدمحمدکاظم شریعتمداری , عبدالکریم حائری یزدی , شهاب الدین نجفی مرعشی , محمدحسین طباطبایی , حسین علی منتظری , , سید موسی شبیری زنجانی , آیت الله شهید مرتضی مطهری , محمود احمدی نژاد , وحید خراسانی , رفسنجانی , سیدمحمد خاتمی , دانشگاه اصفهان , حسن آیت , مدرسه دخترانه رفاه

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

 
 
خدمات حقوقی مشاوره و وکالت موسسه حقوقی رضا خوشیاران 
آدرس دفتر وکالت 
صفحه اصلي 
بخش دانلود از سایت 
برنامه هفتگي 
امور موکلین 
مشاوره تلفنی 
قبول کلیه دعاوی حقوقی 
سوالات حقوقي كاربران 
سايت هاي مرتبط 
گالري تصاویر 
اخبار حقوقی و حوادث 
مطالب و مقالات حقوقی 
اخبار گوناگون و اقتصادی 
اخبار و مطالب دانشگاهی 
قوانین و مقررات داخلی 
قوانین و مقررات خارجی 
درگاه نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه 
نظرات مشورتی 
هشدارهای انتظامی 
نشست های قضایی 
آرای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور 
آرای اصراری هیئت عمومی دیوان عالی کشور 
منتخب آرای دیوان عالی کشور 
آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری 
آدرس محاکم و دادسراها و کلانتری ها 
نشانی نهادها، سازمان ها، سفارتخانه ها، دانشگاه ها 
نظرسنجی سایت 
سایت های مفید 


 
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی