وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی
   
|وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
امروز جمعه 31 فروردین 1403
    قبول دعاوی حقوقی سوالات حقوقی مشاوره تلفنی امور موکلین صفحه اصلی
کانال رسمی سایت حقوقی خوشیاران در تلگرام
صفحه اصلی Google
خبرگزاری میزان
کانون ملی وکلا
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
مأوی
سازمان پزشکی قانونی کشور
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
آدرس و تلفن دفاتر خدمات قضائی
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
سازمان قضایی نیروهای مسلح
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
سامانه ملی قوانین و مقررات
اداره کل ثبت احوال استان تهران
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
رويداد هاي مهم حقوقي امروز
تصويب قانون مناطق دريايي جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس و درياي عمان - 1372, تصويب قانون كيفر بزه هاي مربوط به راه آهن - 1320
آدرس دفتر وکالت
تهران، ضلع غربی چهارراه ولیعصر، خ برادران مظفر (صبای شمالی)، ساختمان صبا، پلاک ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩ پذیرش : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 21 :شماره های تماس 09122208184
دفاتر ثبت اسناد و املاک
جستجوی سردفتران
سایت موسسه حقوقی رضا خوشیاران
جدیدترین مصوبات قانونی و انتشار اخبار حقوقی و مقالات
سردفتران ازدواج و طلاق
جستجوی سردفتران ازدواج و طلاق
خدمات اطلاع رسانی الکترونیک
راهنمای امور مراجعین سازمان ثبت املاک و اسناد کشور
 
  ***کاربر گرامی لطفا برای بازدید از وبسایت از مرورگر فایر فاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید***
صدور حکم برای چند پرونده کلاهبرداری
تاریخ انتشار : 03-05-1391

صدور حکم برای چند پرونده کلاهبرداری

   
صدور حکم برای چند پرونده کلاهبرداری

 

تهران- مجتمع قضایی امور اقتصادی تهران،‌برای چند پرونده کلاهبرداری از بانک صادرات،‌برق منطقه ای تهران و گمرک فرودگاه مهرآباد، حکم قطعی صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قسط، شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر به پرونده دو متهم به کلاهبرداری از بانک صادرات رسیدگی و حکم قطعی علیه آنها صادر کرد .

شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر به پرونده دو متهم به کلاهبرداری از بانک صادرات رسیدگی و حکم قطعی علیه آنها صادر کرد .

با شکایت بانک صادرات علیه دو نفر به اتهام کلاهبرداری ، اهمال منجر به تضییع حقوق دولت پرونده ای در دادسرای امور اقتصادی مطرح و نهایتاً منتهی به صدور کیفرخواست گردید که این کیفرخواست نیز در شعبه 1065 دادگاه عمومی جزایی (1193 سابق) رسیدگی و رأی به محکومیت متهمین صادر شد

با اعتراض متهمین به رأی اصداری پرونده موصوف در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از تشکیل جلسات دادرسی و بررسی های لازم نهایتاً رأی به محکومیت دو متهم به شرح زیر صادر شد .

1) اسماعیل بیات فرزند عبدالحسین از حیث اتهام کلاهبرداری از بانک صادرات به مبلغ 15،116،400،000 (15 میلیارد و 116 میلیون و 400 هزار ریال) (جهت واردات چای از کشور سریلانکا به میزان 503550 کیلوگرم) به تحمل دوسال حبس و پرداخت مبلغ 15،116،400،000 ریال(15 میلیارد و 116 میلیون و 400 هزار ریال) بعنوان جزای نقدی درحق صندوق دولت به علاوه رد مبلغ 15،116،400،000ریال (پانزده میلیارد و یکصد و شانزده میلیون و چهارصد هزار ریال) به عنوان رد مال درحق بانک صادرات ایران محکوم شد .

2) مصطفی میراحمدی فرزند محمود به اتهام اهمال منجر به تضییع حقوق دولت به پرداخت جزای نقدی به میزان (10،000،000 ریال) ده میلیون ریال بدل از شلاق محکوم شد .

این رأی باتوجه به قطعیت در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 188 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378 به اطلاع عموم می رسد .

*** صدور حکم قطعی اعضای یک خانواده در پی شکایت شرکت برق منطقه ای تهران

با اعلام شکایت شرکت برق منطقه ای تهران و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پرونده ای به اتهام مشارکت در کلاهبرداری و جعل در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت .

پس از صدور کیفرخواست از دادسرای امور اقتصادی و رسیدگی در شعبه 1191 دادگاه عمومی جزایی نهایتاً این پرونده در شعبه هفتاد دادگاه تجدیدنظر استان تهران منتهی به صدور رأی قطعی گردید . براساس دادنامه اصداری این شعبه محکومیت متهمین به شرح ذیل می باشد :

1) حامد امن زاده فرزند جلیل از پرسنل نیروی انتظامی به اتهام مشارکت در جعل و مشارکت در کلاهبرداری مجموعاً به تحمل 12 سال (دوازده سال) حبس تعزیری و سه سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت 20،084،000،000 ریال (بیست میلیارد و هشتاد و چهار میلیون ریال) به عنوان جزای نقدی درحق صندوق دولت و رد مبلغ 20،084،000،000 ریال (بیست میلیارد و هشتاد و چهار میلیون ریال) درحق شرکت برق منطقه ای تهران محکوم گردید .

2) جلیل امن زاده بلقیس آباد فرزند یعقوب (پدر متهم ردیف اول) به اتهام مشارکت در جعل و مشارکت در کلاهبرداری جمعاً به تحمل 5 سال (پنج سال) حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 20،084،000،000 ریال(بیست میلیارد و هشتاد و چهار میلیون ریال) به عنوان جزای نقدی درحق صندوق دولت محکوم شد .

3) خانم بتول شوقی قره تپه فرزند هاشم (مادر متهم ردیف اول) به اتهام معاونت در کلاهبرداری و مشارکت در جعل به تحمل یکسال و شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید .

این رأی باتوجه به قطعی بودن ، در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 188 قانون دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378 اعلام می گردد .

*** صدور حکم قطعی علیه هفت نفر به اتهام قاچاق کالا در مجتمع قضایی امور اقتصادی

شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران هفت متهم پرونده ای به اتهام مباشرت و مشارکت در قاچاق کالا مجموعاً به پرداخت 1,323,838,183,018ریال (یکهزار و سیصد و بیست و سه میلیارد و هشتصد و سی و هشت میلیون و یکصد و هشتاد و سه هزار و هجده ریال) رد بهای مال از بین رفته و جزای نقدی محکوم گردید ...

با گزارش وزارت اطلاعات و شکایت اداره کل گمرک فرودگاه مهرآباد پرونده ای به اتهام یادشده در دادسرای امور اقتصادی تشکیل و نهایتاً منتهی به صدور کیفرخواست گردید . طی این کیفرخواست شعبه 38 دادگاه انقلاب اسلامی نیز با صدور رأی متهمین را به رد مال ، جزای نقدی ، حبس و ... محکوم نمود . با اعتراض متهمین به رأی بدوی ، شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر پس از رسیدگی رأی قطعی و نهایی را علیه متهمین موصوف به شرح زیر صادر نمود :

1) علیرضا فرج تبریزی فرزند محمدباقر به اتهام مباشرت و مشارکت در قاچاق کالا علاوه بر رد بهای مال از بین رفته به میزان 102،248،776،568 (یکصد و دو میلیارد و دویست و چهل و هشت میلیون و هفتصد و هفتاد و شش هزار و پانصد و شصت و هشت ریال) ، به پرداخت جزای نقدی به میزان 204،497،553،136 ریال (دویست و چهار میلیارد و چهارصد و نود و هفت میلیون و پانصد و پنجاه و سه هزار و یکصد و سی و شش ریال) درحق صندوق دولت محکوم گردید (از کل مبلغ جزای نقدی برای محکوم علیه ردیف اول مبلغ 73،992،638،128 ریال هفتاد و سه میلیارد و نهصد و نود و دو میلیون و ششصد و سی و هشت هزار و یکصد و بیست و هشت ریال را متضامناً با ردیف دوم باید پرداخت کند)

2) مهدی فضل خدا فرزند ابوطالب به اتهام مشارکت و مباشرت در قاچاق کالا علاوه بر ضبط 942 (نهصد و چهل و دو) دستگاه نوت بوک و 5 (پنج) دستگاه سرور به نفع دولت به ردبهای مال از بین رفته به میزان 120،402،771،295 ریال (یکصد و بیست میلیارد و چهارصد و دو میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار و دویست و نود و پنج ریال) و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 255،016،991،790 ریال (دویست و پنجاه و پنج میلیارد و شانزده میلیون و نهصد ونود و یک هزار وهفتصد و نود ریال) درحق صندوق دولت محکوم گردید . از میزان جزای نقدی ردیف سوم مبلغ 73،992،638،128 ریال هفتاد و سه میلیارد و نهصد و نود و دو میلیون و ششصد و سی و هشت هزار و یکصد و بیست و هشت ریال را متضامناً با ردیف اول باید پرداخت کند .

3) مرتضی شعبانی فرزند ابوالقاسم به اتهام مباشرت و مشارکت در قاچاق کالا علاوه بر رد بهای مال ازبین رفته به میزان 151،140،842،850 ریال (یکصد و پنجاه و یک میلیارد و یکصد و چهل میلیون و هشتصد و چهل و دو هزار و هشتصد و پنجاه ریال) به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 302،281،658،700 ریال (سیصد و دو میلیارد و دویست و هشتاد و یک میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار و هفتصد ریال) درحق صندوق دولت محکوم گردید . (از کل مبلغ جزای نقدی متهم ردیف سوم مبلغ 44،809،271،620 ریال چهل و چهار میلیارد و هشتصد و نه میلیون و دویست و هفتاد و یک هزار و ششصد و بیست ریال) به نحو تضامنی با ردیف چهارم می باشد .)

4) رضا شعبانی فرزند ابوالقاسم به اتهام مشارکت و مباشرت در قاچاق کالا علاوه بر ردبهای مال از بین رفته به میزان 29،629،070،333 ریال (بیست و نه میلیارد و ششصد و بیست و نه میلیون و هفتاد هزار و سیصد و سی و سه ریال) به پرداخت جزای نقدی به میزان 59،258،140،666 ریال (پنجاه و نه میلیارد و دویست و پنجاه و هشت میلیون و یکصد و چهل هزار و ششصد و شصت و شش ریال) محکوم گردید . (از کل مبلغ جزای نقدی متهم ردیف چهارم که مبلغ 44،609،271،620 ریال (چهل و چهار میلیارد و هشتصد و نه میلیون و دویست و هفتاد و یک هزار و ششصد و بیست ریال) می باشد می بایست تضامناً با ردیف دوم پرداخت نماید .

5) سید سعید مولوی فر فرزند سیدجواد به اتهام مشارکت و مباشرت در قاچاق کالا علاوه بر رد بهای مال از دست رفته به میزان 33،120،790،560 ریال (سی و سه میلیارد و یکصد و بیست میلیون و هفتصد و نود هزار و پانصد و شصت ریال به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 66،241،581،120 ریال (شصت و شش میلیارد و دویست و چهل و یک میلیون و پانصد و هشتاد و یک هزار و یکصد و بیست ریال) درحق صندوق دولت محکوم گردید .

6) سید مهدی حسینی شیوایی فرزند حسین و علی قنبری فرزند سیروس به اتهام معاونت در قاچاق کالا هرکدام به تحمل نود و یک روز حبس تعزیری محکوم گردیدند . این رأی باتوجه به قطعی بودن در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 188 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378 اعلام گردیده است

برچسب ها : حقوق , دادگاه , دادنامه , قاچاق , مقررات , خانواده , حکم , قانون , بانک , تجدیدنظر , , , فرزند , دادرسی , متهم , تضییع , تعزیری , ضبط , نفع , اطلاعات , منتهی , تحمل , نماید , جزای نقدی , جزایی , ردیف , حبس تعزیری , , نیروی انتظامی , حکم قطعی , امور اقتصادی , , دادگاههای عمومی , اقتصادی , قانون آیین دادرسی , قرار , وزارت اطلاعات , دولت , مجتمع قضایی , جعل , قطعی , حبس , قضایی , ایران , اعتراض , اسلامی , دستگاه , انتظامی , تهران , پرونده , شلاق , میلیارد , واردات , صادرات , حضرت , علی , استان , پرداخت , رأی , بدوی , انقلاب , علیه , عمومی , مجتمع , نیروی , نقدی , جزای , دوم , رسیدگی , وزارت , میلیون , دستور , صدور , سال , امام , ریال , ماه , چهار , شرح , نفر , ستاد , خانم , رد , شعبه , ماده , آیین , مال , مصوب , معاونت , خدمات , اطلاع , مصطفی , بهای , امور , سوم , روز , اداره , دولتی , تضامنی , اعلام , نقل , دو میلیارد , اجرای , پایگاه , اطلاع رسانی , صادر , هفت , پنج , اجرایی , حسین , بر , منطقه , استان تهران , رد مال , انفصال , لازم

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

 
 
خدمات حقوقی مشاوره و وکالت موسسه حقوقی رضا خوشیاران 
آدرس دفتر وکالت 
صفحه اصلي 
بخش دانلود از سایت 
برنامه هفتگي 
امور موکلین 
مشاوره تلفنی 
قبول کلیه دعاوی حقوقی 
سوالات حقوقي كاربران 
سايت هاي مرتبط 
گالري تصاویر 
اخبار حقوقی و حوادث 
مطالب و مقالات حقوقی 
اخبار گوناگون و اقتصادی 
اخبار و مطالب دانشگاهی 
قوانین و مقررات داخلی 
قوانین و مقررات خارجی 
درگاه نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه 
نظرات مشورتی 
هشدارهای انتظامی 
نشست های قضایی 
آرای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور 
آرای اصراری هیئت عمومی دیوان عالی کشور 
منتخب آرای دیوان عالی کشور 
آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری 
آدرس محاکم و دادسراها و کلانتری ها 
نشانی نهادها، سازمان ها، سفارتخانه ها، دانشگاه ها 
نظرسنجی سایت 
سایت های مفید 


 
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی