وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی
   
|وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی |وکــــیـــــل پایه یک|وکیل|وکالت| وکیل دادگستری|سایت حقوقی|وکلای دادگستری|مشاوره حقوقی
امروز چهار شنبه 29 فروردین 1403
    قبول دعاوی حقوقی سوالات حقوقی مشاوره تلفنی امور موکلین صفحه اصلی
کانال رسمی سایت حقوقی خوشیاران در تلگرام
صفحه اصلی Google
خبرگزاری میزان
کانون ملی وکلا
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
مأوی
سازمان پزشکی قانونی کشور
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
آدرس و تلفن دفاتر خدمات قضائی
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
سازمان قضایی نیروهای مسلح
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
سامانه ملی قوانین و مقررات
اداره کل ثبت احوال استان تهران
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
رويداد هاي مهم حقوقي امروز
تصويب قانون تشديد مجازات جاعلين اسكناس و واردكنندگان و توضيع كنندگان و مصرف كنندگان اسكناس مجمول - 1368
آدرس دفتر وکالت
تهران، ضلع غربی چهارراه ولیعصر، خ برادران مظفر (صبای شمالی)، ساختمان صبا، پلاک ١٠١، طبقه ٨، واحد ٣٩ پذیرش : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 21 :شماره های تماس 09122208184
دفاتر ثبت اسناد و املاک
جستجوی سردفتران
سایت موسسه حقوقی رضا خوشیاران
جدیدترین مصوبات قانونی و انتشار اخبار حقوقی و مقالات
سردفتران ازدواج و طلاق
جستجوی سردفتران ازدواج و طلاق
خدمات اطلاع رسانی الکترونیک
راهنمای امور مراجعین سازمان ثبت املاک و اسناد کشور
 
  ***کاربر گرامی لطفا برای بازدید از وبسایت از مرورگر فایر فاکس و یا گوگل کروم استفاده نمایید***
خلاف شرع دانستن «لایحه حمایت خانواده» و تایید آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی شورای نگهبان
تاریخ انتشار : 22-03-1391

خلاف شرع دانستن «لایحه حمایت خانواده» و تایید آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی شورای نگهبان

خلاف شرع دانستن «لایحه حمایت خانواده» و تایید آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی شورای نگهبان

 عباسعلی کدخدایی فرجام آخرین طرح‌ها و لوایح بررسی شده در شورای نگهبان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر روز شنبه در نشستی با خبرنگاران، گفت: طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی کشورو انتقال خون ایران به کارمندان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: طرح وظایف و اختیارات وزارت نفت که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کدخدایی گفت: لایحه اساسنامه شرکت بین‌المللی اسلامی تامین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی) که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: طرح اصلاح مواد (۱۹۶) و (۱۹۷) آیین‌نامه داخلی مجلس که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران، سلطان‌نشین عمان، قطر، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان (موافقتنامه عشق آباد) مصوب جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 وی افزود: لایحه اصلاحیه ضمیمه سوم و پیوست(۱) ضمیمه ششم قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به ضمائم (۳)، (۴) و (۶) کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتیها مصوب جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 کدخدایی گفت: لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان منطقه‌ای دریای پاک که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 وی افزود: لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای کالا و مسافر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان مصوبه جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سی‌ام اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۰/ ۰۳ /۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 وی افزود: لایحه افزایش سرمایه جمهوری اسلامی ایران در صندوق اوپک برای توسعه بین‌المللی مصوبه جلسه مورخ سی و یکم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۰/۰۳/۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 کدخدایی گفت: لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرارمالیاتی در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه وتشریفات(پروتکل) الحاقی مربوط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلوونی مصوبه جلسه مورخ سی و یکم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: طرح حذف نام پست بانک از فهرست شرکتهای مشمول واگذاری قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 سخنگوی شورای نگهبان گفت : لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سی‌ام اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 وی افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوبه جلسه مورخ پانزدهم مهر ماه یکهزاروسیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای اسلامی، در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

علاوه بر ابهامات و اشکالات عدیده‌ای‌که این مصوبه دارد با توجه به اینکه نظریه مورخ ۲۶/ ۱۲/ ۱۳۸۸ این شورا مبنی بربقاء اشکال قبلی طی نامه شماره ۳۶۳۷۴/ ۳۰/ ۸۸ مورخ ۱۱/ ۰۸/ ۱۳۸۸ به مجلس محترم شورای اسلامی اعلام گردید و پس از اعطای اجازه از سوی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به مجلس مکرم جهت ورود به این امر که در تاریخ ۲۴/ ۱۰/ ۱۳۹۰ توسط دبیر محترم شورای نگهبان به این شورا ابلاغ شد، لازم بود موضوع رفع ایراد در صحن علنی مجلس مطرح و پس از تصویب مطابق اصل ۹۴ قانون اساسی اقدام می‌گردید که ظاهراً به این نحو عمل نگردیده است. لذا مراتب اعلام تا نسبت به انجام موارد مذکور اقدام گردد.

 کدخدایی گفت: طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب جلسه مورخ هفدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

_ تبصره ۳ الحاقی از این حیث که به افزایش هزینه عمومی می‌انجامد و طریق جبران آن نیزپیش‌بینی نگردیده است، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد.

وی افزود: طرح اصلاح بند (د) ماده (۳) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب جلسه مورخ هفدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

_ مصوبه از این حیث که به افزایش هزینه عمومی می انجامد و طریق جبران آن نیز پیش‌بینی نگردیده است، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد.

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که با اصلاحی در جلسه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاح به عمل آمده نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

_ اشکال سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است.

وی افزود: لایحه حمایت خانواده که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱_ در ماده ۳۰، اثبات اینکه قصد تبرع بر عهده زوج باشد در صورتی که هزینه نمودن به اذن یا امر وی نبوده باشد، خلاف موازین شرع است.

۲_ در ماده ۴۹، تعیین مدت با توجه به این شرایط باید توسط قاضی باشد وگرنه اشکال دارد. همچنین ماده ۱۲۰۶ قانون مدنی در خصوص مقدم بودن طلب زوجه بر طلب سایر غرما، خلاف موازین شرع است. (به مساله ۷ تحریرالوسیله در خصوص مفلس مراجعه شود).

 کدخدایی گفت: طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوبه جلسه مورخ سی و یکم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱_ ماده ۲ دارای همان ابهام معموله در خصوص نبود اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پتروشیمی است.

۲_ ماده ۷ از این حیث که مشخص نیست منظور از استثنائات این قانون، استثنائات این ماده است یا کل قانون، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

تذکرات:

۱_ در تبصره ماده ۱۴، ۱۳۱۴ به ۱۳۵۴ اصلاح شود.

 ۲_ ماده ۱۶، نیازمند اصلاح عبارتی است.

وی افزود: اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سیزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک به تصویب هیات وزیران رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی مصوب جلسه مورخ بیست و نهم آبان ماه یکهزار و سیصد و نود هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 وی در پایان افزود: اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی مصوب جلسه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک هیات وزیران در جلسه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۳۹۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر شورا به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱_ بند (ع) ماده ۱۱ باید مقید به رعایت قوانین و مقررات گردد و الاّ مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی است.

۲_ در ماده ۱۲، واگذاری اتخاذ تصمیم نسبت به کاهش یا افزایش سرمایه، تغییر و اصلاح اساسنامه به مجمع عمومی فوق‌العاده، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد.

 

 

برچسب ها : اساسنامه , بیمه , قانون اساسی , مالیات , مقررات , لوایح , خانواده , قانون مدنی , قاضی , ازدواج , قانون , ابلاغ , انتقال , قوانین , بانک , خلاف , مدت , لایحه , حمایت , شرایط , زوج , قانونی , زوجه , مالی , مجلس , اصلاحیه , تربیتی , فهرست , مجلس شورای اسلامی , قوانین و مقررات , , زنان , خارجی , قرار , شورای نگهبان , شورا , نفت , مقام معظم رهبری , دولت , تجاری , مواد , مهر , ایران , مردان , اسلامی , افزایش , شرع , سرمایه , طرح , صادرات , موافقتنامه , حمل و نقل , مسافر , اصلاحات , اصلاح , بند , توسعه , اساسی , اخذ مالیات , مضاعف , مالیاتهای , الحاقی , جمهوری , اصل , نظر , مدنی , بودجه , عمومی , اثبات , نظریه , تکلیف , تسری , تاریخ , وزارت , وزیران , گاز , سخنگوی , نظام , پست , تاسیس , تغییر , حذف , سازمان , سال , اجتماعی , هزینه , رهبری , درآمد , ماه , شرح , مجمع , هیات , تشریح , ماده , خاص , اخذ , استفاده , مصوب , نگهبان , متقاضی , توجه , نام , ایراد , جلسه , نامه , ورود , قصد , سوم , رعایت , روز

 
 
خدمات حقوقی مشاوره و وکالت موسسه حقوقی رضا خوشیاران 
آدرس دفتر وکالت 
صفحه اصلي 
بخش دانلود از سایت 
برنامه هفتگي 
امور موکلین 
مشاوره تلفنی 
قبول کلیه دعاوی حقوقی 
سوالات حقوقي كاربران 
سايت هاي مرتبط 
گالري تصاویر 
اخبار حقوقی و حوادث 
مطالب و مقالات حقوقی 
اخبار گوناگون و اقتصادی 
اخبار و مطالب دانشگاهی 
قوانین و مقررات داخلی 
قوانین و مقررات خارجی 
درگاه نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه 
نظرات مشورتی 
هشدارهای انتظامی 
نشست های قضایی 
آرای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور 
آرای اصراری هیئت عمومی دیوان عالی کشور 
منتخب آرای دیوان عالی کشور 
آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری 
آدرس محاکم و دادسراها و کلانتری ها 
نشانی نهادها، سازمان ها، سفارتخانه ها، دانشگاه ها 
نظرسنجی سایت 
سایت های مفید 


 
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی